Re: [ITPOLITIK] Svar til Erik² - holdninger?

Hej Erik & Erik

On Sat, 16 Aug 2003, Erik Josefsson wrote:

> Hvornaer nu sslug har en holdning til softwarepatenter, hvorfor ska
> sslug ikke ha en holdning til ophavsret?

Selvfølgelig har SSLUG en holdning til ophavsret. SSLUGs syfte
(formål) er Linux, hvorfor SSLUG naturligt må billige GPL i en eller
anden grad.

Hvis Linus Torvalds laver Linux's licensen om til OSL
http://rosenlaw.com/osl2.0.html så vil SSLUG nok også billige den.
( http://linuxtoday.com/infrastructure/2003081502226NWCYLL )

GPL hænger uløseligt sammen med amerikansk copyright-lov. Enten
accepterer man GPL, ellers gælder almindelig copyright.

Så ved at sætte sig ned og læse GPL, kan man udlede hvad SSLUGs
holdning er. Hvis man bevidst misforstår GPL, amerikansk copyright-lov
og den danske lov om ophavsret, og efterfølgende massivt
email-angriber gud og hvermand, inklusive SSLUGs bestyrelse, sådan som
Erik² har gjort, så får man ikke noget svar. Der er vel ikke så svært
at forstå?

Nu kan jeg ikke forlange at nogen som helst forstår hvad jeg her har
skrevet. Men dem der tror at de kan få en dialog igang med mig ved
overdænge mig med tåbelige beskyldninger, mangler altså at lære noget
om kommunikation med andre mennesker.

1. Hvad vil du opnå?
2. Hvordan vil du gøre det?
3. Hvorfor tror du at det vil lykkedes på den måde?

/hans
SCO source code in Linux:
	 egrep -ri "\<(Caldera|SCO)\>" /usr/src/linux/