Re: [ITPOLITIK] Svar til Erik² - holdninger?

On Sat, 16 Aug 2003 15:05:26 +0200 (CEST), Hans Schou <sslug@sslug>
wrote:

>Hej Erik & Erik

>Selvfølgelig har SSLUG en holdning til ophavsret. SSLUGs syfte
>(formål) er Linux, hvorfor SSLUG naturligt må billige GPL i en eller
>anden grad.
>
>Hvis Linus Torvalds laver Linux's licensen om til OSL
>http://rosenlaw.com/osl2.0.html så vil SSLUG nok også billige den.
>( http://linuxtoday.com/infrastructure/2003081502226NWCYLL )
>
>GPL hænger uløseligt sammen med amerikansk copyright-lov. Enten
>accepterer man GPL, ellers gælder almindelig copyright.
>
>Så ved at sætte sig ned og læse GPL, kan man udlede hvad SSLUGs
> [...]

Øhm... vil det sige, at sslug går ind for, at producenter kan
fraskrive sig deres leverandør-ansvar ?

Det kræver da vist lidt politisk arbejde, at få GPL ophøjet til
gædende lov... er det det som SSLUG ønsker ?

>Hvis man bevidst misforstår GPL, amerikansk copyright-lov
>og den danske lov om ophavsret, og efterfølgende massivt
>email-angriber gud og hvermand, inklusive SSLUGs bestyrelse, sådan som
>Erik² har gjort, så får man ikke noget svar. Der er vel ikke så svært
>at forstå?

Jeg fatter intet af ovenstående.

Kan du forklare hvad du mener ?

Er det sidste efterårs betaljer du hentyder til, eller er der nogen
der er begyndt at angribe bestyrelsen for nyligt ?

Hvem angriber gud og hvermand ?

Hvad angribes de for ?

>Nu kan jeg ikke forlange at nogen som helst forstår hvad jeg her har
>skrevet.

Det var der vist heller ingen der gjorde.

>Men dem der tror at de kan få en dialog igang med mig ved
>overdænge mig med tåbelige beskyldninger, mangler altså at lære noget
>om kommunikation med andre mennesker.

Hvem ønsker dialog med dig ?

Jeg synes det kunne være interessant med en dialog, med de folk der er
interesserede i at forbruge information i fremtiden - også den
kommercielle - og det er jo ikke dig, vel ?

>1. Hvad vil du opnå?

Fri og lige adgang til information for alle.

>2. Hvordan vil du gøre det?

Jeg vil ikke gøre noget - og jeg kan forstå at SSLUG heller ikke vil.
Fair nok - don't say you wasn't warned ;-)

>3. Hvorfor tror du at det vil lykkedes på den måde?

Jeg tror ikke det vil lykkes at skabe fri og lige adgang til
information for alle,hvis dem der afskæres fra store dele af
informationerne i samfundet, ikke ser noget problem i dette.

Hilsen,
Erik L