On Sat, 16 Aug 2003 11:54:38 +0200
Erik Lange <sslug@sslug> wrote:

> Personligt oplevede jeg ministerens konsekvente afvisning af alle
> ændringsforslag, der sigtede efter at sikre inter-operabilitet, som at
> man ikke ønskede at tillade dette.
>
> Det blev direkte sagt, at sådanne bestemmelser ville udvande den
> beskyttelse man netop ønskede at give rettighedshaverne - derfor kunne
> det ikke tillades, at privateomgår tekniske foranstaltninger, i
> forbindelse med handlinger de ellers har undtagelse i eneretten til at
> foretage.
>
> Man kunne ikke give folk lov til at omgå "kopi-sikringer" for at
> [...]

D.v.s. interoperabilitet ses som ækvivalent med piratkopi.

Der er nok ikke nogen måde at komme uden om det. Det mest
langsigtede for sslug er formentlig at lade det ligge og gøre
opmærksom på de problemer, der på længere sigt vil komme ved at
man bruger formater/metoder, som ikke er alment accepterede.

Kan man argumentere for sidstnævnte?