On Sun, 17 Aug 2003 12:27:12 +0200
Erik Lange <sslug@sslug> wrote:

> Det synes jeg er en meget deprimerende holdning, men den ser ud til at
> være fremherskende blandt SSLUG'ere her på listen, og så må det jo
> være sådan...

Men selv om verden er deprimerende, er der som sagt lyspunkter.

Du er selv inde på, at man skal argumentere, at det er dovne
penge, som man afleverer til Microsoft. Det er formentlig et
spørgsmål om at introducere nogle skarpe synsvinkler på opportune
tidspunkter.

Her på listen kan man få støtte til at åbne op for teknisk
tilfredsstillende løsninger. Hos Digital.forbruger.dk kan
man så måske få tilslutning til Microsoft brugernes ønsker.

===> SYNSPUNKT

Jeg synes det er horribelt, at man uden krav har accepteret et
produkt fra en enkelt virksomhed, der er gået mere og mere væk
fra det åbne marked; uproduktiv investering, hvad hedder det?
Lykketoft introducerede et udtrykk i forbindelse med, at ATP slog
den danske boligsektor i stykker hvis de *kun* måtte investere i
bolig-obligationer, derved fik man en boligsektor, som svømmer i
penge, ==> dyre boliger, og en erhverssektor, som ikke kan få så
mange penge.

Hans argumenter og position i politik førte til ændringer, som
nogle erhvervsinvestorer var meget imod.