Sun, 17 Aug 2003 12:27:12 +0200, Erik Lange <sslug@sslug> skrev:

Korrekt - når det er private der sikrer sig selv interoperabilitet,
eller firmaer der hjælper private med dette.

Der er nok ikke nogen måde at komme uden om det.

Det synes jeg er en meget deprimerende holdning, men den ser ud til at være fremherskende blandt SSLUG'ere her på listen, og så må det jo være sådan..
Deprimerende eller realistisk.
Deprimerende at man ikke lovligt kan høre musik og se film under Linux. Realistisk at verden sidestiller aflytning af ubeskyttet (eller omgået) musik og film med piratkopiering.

Linux-brugere accepterer altså, at de ikke vil få dagang til 80% af den underholdning der produceres i verdenen.
Nonsens. Ikke kan afspille på deres computer er ikke det samme som ikke kan få adgang til.

Linux-brugere må købe en
win-dåse, hvis de vil deltage i informationssamfundet, på lige fod med
alle andre borgere... (sådan som Mads har indset han må gøre, hvis
ikke han vil udelukke sin søn fra alle de tilbud hans kammerater kan
benytte sig af).
Ja eller en CD-afspiller og/eller en DVD-afspiller. Jeg anser det ikke for en menneskeret eller for den sags skyld for særlig vigtigt for mig at jeg kan afspille musik på min computer.

Hvorfor sender vi ikke bare alle vores penge til MS ?
Er de begyndt at producere CD/DVD afspillere?

Det mest
langsigtede for sslug er formentlig at lade det ligge og gøre
opmærksom på de problemer, der på længere sigt vil komme ved at
man bruger formater/metoder, som ikke er alment accepterede.

Kan man argumentere for sidstnævnte?

Det skulle jeg mene - hvis der er vilje til det, hvilket der tilsyneladende ikke er...
Hver gang talen falder på virus siger jeg pr refleks "Brug dog Opera, Netscape/Mozilla eller i det hele taget alt andet end explorer/outlook til at gå på nettet". Den vinder gehør.
Når talen kommer til kopisikrede CD/DVD'er har jeg ikke noget at sige. Holdningen i mine omgivelser er helt klart den, at en omgåelse er noget pirater gør, ikke noget pæne mennesker skal rode sig ud i. Mit eneste svar er, at man jo bruger en hel del mere strøm på at bruge computeren til at afspille sine CD'er end man gør med en walkman, og Harry Potter gør sig nu en gang bedst på 28" med plads i sofaen og lidt guf på bordet. Jeg skal i hvert fald ikke have børn med slik og sodavand til at klistre mit tastatur til.
Det er irriterende at man ikke kan se og høre tingene på sin maskine, men det er så også hvad det er, et mindre irritationsmoment - ikke en katastrofe.