Erik Lange wrote:

> Jeg vil tro Niels Elgård mener, at loven i prksis fungerer som du har
> skrevet - føler du sig sikker på det, når nu dit forslag blev afvist ?

Nej, det mener jeg ikke. Loven fungere ikke i praksis endnu.

> Og jeg synes det er uendeligt uinteressant, at høre hvad Niels og
> andre der ikke ønsker at forbruge digital underholdning mener.

Men jeg forbruger da masser af digital underholdning på min Linuxmaskine.
Har fx lige set Daily Show:
http://www.comedycentral.com/tv_shows/thedailyshowwithjonstewart/

Jeg mener bare ikke at alle underholdere ved lov skal tvinges til at sørge
for at jeg kan se deres underholdning.

> Med baggrund i ovenstående, synes jeg det ville være relevant hvis
> SSLUG spurgte ministeren, om det kan være rigtigt, at man skal betale
> for en licens til Microsoft, for at lave programmer til andre
> styresystemer, for at sikre interoperabilitet... men det ser ud til at
> de fleste er ligeglade, og bare vil programmere for sig selv...

Man skal formodentlig betale MS for at bruge deres toolkit. Det synes jeg er
rimeligt.

Det interessante er om man kan og må lave programmerne uden MS's toolkit.

--
Niels