On Sun, 17 Aug 2003 15:39:33 +0200, Niels Elgaard Larsen
<sslug@sslug> wrote:

>Nej, det mener jeg ikke. Loven fungere ikke i praksis endnu.

>Men jeg forbruger da masser af digital underholdning på min Linuxmaskine.
>Har fx lige set Daily Show:
>http://www.comedycentral.com/tv_shows/thedailyshowwithjonstewart/
>
>Jeg mener bare ikke at alle underholdere ved lov skal tvinges til at sørge
>for at jeg kan se deres underholdning.

Det siger jeg heller ikke - men de, eller andre, må heller ikke
forhindre dig i det, eller stille dig urimelig hindringer i vejen ;-)

I givet fald bliver du jo forhindret i, at udøve din menneskeret til
"at deltage i samfundets kulturelle liv,  til kunstnydelse og til at
blive delagtiggjort i videnskabens fremskridt og dens gode".

>Man skal formodentlig betale MS for at bruge deres toolkit. Det synes jeg er
>rimeligt.
>
>Det interessante er om man kan og må lave programmerne uden MS's toolkit.

Nemlig :-)

Hvad tror du, udfra nedenstående link ?

http://www.digitalforbruger.dk/MS/Svar_fra_Microsoft

DFD har spurgt  ministeren - han henviste til Microsoft, der henviser
til deres toolkit - som det ses herover...

Såfremt ministeren er enig med MS, så skal man bruge deres toolkit -
tror du at det er ministerens holdning/mening med loven ?

Ville det ikke være rart, at få dette enten be- eller afkræftet ?

Hilsen,
Erik L.