On Sun, 17 Aug 2003 15:40:36 +0200
Erik Lange <sslug@sslug> wrote:

> Øh - kan stadig ikke se sammenhængen med Digitalforbruger ???

Med alle de postings kan jeg også godt tabe tråden ind imellem.

Det starter med, at jeg advarer mod at inddrage OpenSource
systemer i argumentation vedrørende problemer med afspilning af
copyrighted musik. Der er for mange problemstillinger i denne
aktivitet: Copyright, standarder, Microsoft, styresystemer (hvad
er det) Open Source, GPL, patenter mv.

Det er for svært for politikerne, som ser Open Source som en
slags lovlig piratkopierings-klub.

Det accepterer jeg som en kendsgerning, som jeg ikke kan
lave om på ved at klage over, at jeg ikke kan høre musik
på min computer. Jeg vil i stedet bruge andre eksempler.

At jeg (midlertidigt) accepterede dette væmmelige resultat af
kopi-forbud syntes du var deprimerende, hvortil jeg og andre
svarede at det ikke er så slemt, der er mange lyspunkter
alligevel, nemlig at vi *kan* argumentere for, at overholdelse af
standarder, arbejde med internationale std. etc. er en styrkelse
af teknoligisektor-økonomi. Det er du enig i alt sammen.

Så er tankegangen den, at Linux brugere støtter standarder,
man kan simpelthen ikke arbejde sammen uden standarder. Så
her kan man hente stemmer til standardisering.

Det er fint, at DFD også støtter det. Jeg opfatter DFD som
Microsoftbrugere, sådan stort set, generelt. Dér opstod en kæmpe
misforståelse! men selv om jeg skulle tage fejl, så er der i
hvert fald ikke fokus på Linux hos DFD.

Et grundlag for samarbejde må derfor være på at få
vedtaget et fælles alfabet for computer-medier. Nyt slogan?
Fælles alfabet?

Hvis man fokuserer på åbne standarder kan man få mange fordele
ikke kun for Linux brugere men for teknologibranchen som sådan.

Det er såmænd hele mit argument. Du er enig, ved jeg jo godt,
fordi der er bedre måder at bruge penge på end at sende dem
til USA.

Jeg undgår al klynk (lige nu:-), ellers bliver vi
beskyldt for flg:

   "skjult dagsorden: omgåelse af kopi-forhindringer".

Hilsen/Donald