On Monday 18 August 2003 05:33, E. Sjørlund wrote:
> Lad os så tage den da. Der er ikke en smule der forhindrer dig i at
> anskaffe vmware og en licens til Windows. Så kan du afspille alt hvad
> du lyster og det afviklet under Linux. Du vil bare ikke betale for
> den nødvendige software.
> Og igen - ville du betale for et lukket program til Linux, som kan
> sætte dig i stand til at afspille musik og film, eller er problemt
> ikke, at du ikke lige kan få det hele gratis?

Det vil jeg da gerne svare på. Kombinationen vmware og Windows er ikke
en afspiller under Linux, det giver alle ulemperne forbundet med
Windows, f.eks. horrible sikkerhedsproblemer og manglende
understøttelse af en shell, blandet med en række ulemper der er
specifikke for emulering, såsom dårlig ydelse.

Personligt vil jeg da gerne betale for et proprietært program hvis det
lever op til et fornuftigt forhold mellem kvalitet og ydelse. Men jeg
vil da også meget gerne have mulighed for selv at skrive et sådant
program, eller udnytte at andre kan gøre det. Jeg mener konkurrence er
fordelagtigt.

--
Esben Jensen