Re: [ITPOLITIK] MS musik og infosoc.

>>>>> "madsdyd" == madsdyd  <sslug@sslug> writes:

madsdyd> On 15 Aug 2003, Niels Elgaard Larsen wrote:
madsdyd> Jeg har ikke kørt andet end Linux siden 1997. Jeg overvejer nu at få mig
madsdyd> en Windows licens, fordi jeg gerne vil have at min 3'årige søn skal kunne
madsdyd> spille børnespil (og jeg har bare ikke haft nogen succes med Wine).

madsdyd> _Børne_ spil.

Jeg er sikker på, at du også kan lave et børnespil.

madsdyd> Kvaliteten af OSS børnespil er ikke i nærheden af dem du kan
madsdyd> erhverve kommercielt, udbuddet er faktorer mindre.

Det er da ikke nogen katastrofe. Der er også børn, der må leve med kun 4
kanaler på fjernsynet. Der er også børn, der lever på landet, hvor udbuddet af
kommerciel underholdning er meget lavere end her i København.

Hvis alle vi andre ikke var blevet linuxbrugere før udbuddet af programmer var lige
så stort som til andre styresystemer, ville det stå skidt til i dag.

Desuden specielt hvis forældrene har et begrænset budget til spil, er Linux ikke så
dårligt. Jeg kender børn der er meget glade for Tuxracer, XEvil, CircusLinux,
KTron, Xbomb, pingus, xtux, tuxcart, frozenbubble osv. Jeg har lavet en
spil-knoppix af samme grund.

Der mangler måske nogle danske undervisningsspil (a la TuxType), men det
kommer måske når der komme en generation af linuxbørn i skole.

madsdyd> Nu spekulerer du. Jeg tror ikke tingene vil være så skarpt optrukket som
madsdyd> du lægger op til.

Ja, det er kun spekulationer. Det kan også være at DRM og tekniske spærringer
bare flopper ligesom det skete med kopisikringer af spil i gamle dag.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug   <URL:http://www.agol.dk/elgaard>