Re: [ITPOLITIK] MS musik og infosoc.

On Wed, 20 Aug 2003, Gitte Wange wrote:

> Nej - men den funger da på en OSS maskine i en OSS browser?
> Og hvad er der nu galt med Flash ?

Øj. Jeg kan ikke forstå at jeg skal forklare dig det her. (Du er trods alt
formand.)

Hvis spillet ikke er OSS, så har jeg _ingen_ sikkerhed for at det virker
om et år. Jeg kan ikke bare downloade spillet og vide med mig selv at jeg
kan rette det til hvis min platform ændrer sig, eller spile det gamle,
hvis jeg ikke opgraderer. Jeg kan heller ikke rette fejl, eller tilføje
features. Et par af hovedargumenterne for at bruge open source. Og flash
er properitært og lukket. Jeg tror faktisk ikke at det plugin der
afspiller flash under Linux er spor åbent.

Jeg siger ikke du skal være enig med mig, men du burde forstå min
indvending.

En test kunne f.eks. være om man kan bruge det site hvis man kører Linux
på en mac?

> Ja og ?
> Det skal man også med så mange andre spil :)
> (Siden hvornår har det at være online været et problem?)

Det er f.eks. et problem hvis jeg sidder med min laptop i mit sommerhus og
det regner. Jeg er bevidst ikke online der - dels fordi jeg hader analoge
modems, dels fordi jeg har fri. Min søn synes det er rimeligt underligt at
byggebobmand kun virker når jeg er online.

> Jeg tror man i fremtiden skal være online for at kunne en hel del ting -
> bl.a. spille.

Du kan tro hvad du vil. Jeg kan se at du er i fuld gang med at argumentere
for at man bare må finde sig i vilkårene, også på software fronten. Det
finder jeg går direkte imod den ideologi jeg troede sslug stod for.

> Ja den er super !
> Bringer lykke i det lille hjem hvor andet fejler :-))
> Jeg har dog engang imellem haft problemer med den og Mozilla - måske din
> lokale udgave kan løse det ?

Jep, den virker uden javascript og alt det der snavs. Lækker fullscreen og
det hele. Desværre må jeg ikke distribuere billeder og lyd....

Mads

"'Tis some script kidd3z," I muttered, "tapping at my server
port - Only this, and nothing more."

                               - Barbarian, /.