Re: [ITPOLITIK] MS musik og infosoc.

sslug@sslug wrote:

> Nej, det kan jeg faktisk ikke. Jeg kan sagtens lave et grimt fjollet spil
> uden noget pædagoisk indhold, men det er ikke det jeg efterlyser.

Så er der forhåbentlig nogen, der kan lave et pædagogisk spil.

> Ja, men der er også folk der ikke bruger Linux, fordi den applikation de
> gerne vil bruge ikke findes til Linux. Sådan er det altså.

Bestemt. Fx er der sikker mange, der ikke bruger Linux fordi de ikke kan få
Outlook og deltage i virusfesten.

Men det er sådan en negativ måde at se det på.
Jeg vil hellere sige, at der er flere og flere, der bruger Linux, fordi der
er flere og flere gode applikationer til Linux. Mange af dem OSS.
..
> Alle de spil er for væsentlig større børn end det jeg efterlyser. Det
> tætteste jeg er kommet på er qcompris (eller noget i den stil).

> Der mangler ting som magnus og myggen, strandfar, skifar, osv.

Det ville da være godt hvis nogen lavede OSS spil som dem.
Men det er da ikke nødvendigt for opdragelsen af børn.
Vi to er da fx blevet helt normale uden den slags spil :-)
Og så længe barnet er for ung til tuxracer,
 plager han ikke om windowsspil.

--
Niels