Re: [ITPOLITIK] OpenSource pilotprojeketer.

>On Fri, 22 Aug 2003 00:49:46 +0200
>Kom igen, der står bare at Regeringen vil købe computere til
>folkeskolen.
computere uden operativsystem og programmer det bliver sjovt.

>Ser du for dig, at vi skriver en masse om at nu skal der købes
>Linux til skolerne? GNU-skole viser meget godt hvad der kan gøres,
>men det vil være politisk dumt at sige, at skolerne ikke skal bruge
>windows, når det stadig er det, de kommer ud til bagefter.
verden behøver ikke være sort og hvid, lidt af hvert ville være positivt.

jeg ser for mig, at man i et anfald af tryghedsnarkomani køber MS
i rå mængder med stor rabat mod at underskrive en aftale om at OS
applikationer er bandlyst på disse maskiner. når man poder mennesker
fra de er 9-10år, så bliver det siddende.
jeg fristes til at sige, at patenter nok er den mindste trussel.

>Som pilot-projekter må det være servere, forskning, administration
>og i den retning, der kan bane vej for nytænkning og bedre kvalitet.

der er da nok et par nørder eller 3 blandt folkeskolens lærere.

mvh
stig