Re: [ITPOLITIK] OpenSource pilotprojeketer.

On Fri, 22 Aug 2003 23:43:38 +0200
Niels Elgaard Larsen svarede.

  Donalds gamle svar til Stig Flensteds bemærkning om, at
  "der er nok at kaste sig over."

Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:
> [...]
>
> Men hvis man tillægger det betydning, at eleverne kan bruge de samme
> programmer når de kommer ud, skal man da bruge Open Source.
> Hvis en elev fx. har lært at lave billedbehandling i GIMP eller regneark i
> OO, kan han/hun gratis fortsætte med de samme programmer efter skolen
> næsten uanset styresystem.
>
> Og mange politikere og skolefolk er allerede fortalere for, at eleverne ikke
> skal undervises i bestemte programmer; men at IT skal integreres i de andre
> fag. Og så er det jo mindre vigtigt, hvad eleverne eventuelt måtte komme ud

[Det var nu mest lærerne, jeg tænkte på.]

Godt sagt! Det er en rammende argumentation, skal jeg lige love
for, så måske er jeg for opgivende, når jeg siger at det er
umuligt at trænge igennem den misforståelse, at en computer er
det samme som Microsoft. Min referenceramme er for smal.

Nu skal vi ned og købe en computer siger folk og har vænnet sig
alt for meget til, at der er Microsoft på langt de fleste PC'er.