Re: [ITPOLITIK] Can we sue Microsoft for spam-worms?

Anders Bruun Olsen wrote:

> Jeg mindes at have læst en artikel på et tidspunkt om at svenske
> kampvogne (tanks) nu skulle til at køre windows på deres kontrol
> systemer. De kan naturligvis have skiftet mening siden hen, men hvis
> ikke må det da kvalificerer som et system som hvis det fejler kan slå
> folk ihjel..

Nej egentligt ikke det er stadig en stor rød knap og noget pneumatik der
afyrer og styringen foregår også med ligende mekanismer.
Nårmalt er det kun støtte funktioner men tilader ikke realtid OSer som
windows og linux at håndtere.

Rygterne siger iøvrigt også at dele af metro systemet kører windowsNT
hvilket jo kan forklare de mange problemer der var i begyndelsen af
denne uge ;-).(Personligt tror jeg nu det skyldes de test de lavede i
søndags)

> Udover det kan de programmører og ingeniører som måtte blive anset for
> inkompetente vel godt straffes i den forstand at deres firma kan fyre
> dem for ikke at kunne gøre deres job ordentligt.

Ja men det er firmaets valg ikke samfundet's lovgivning.
Hvis firmaet er villig til at tage konsekvensen af en inkompetent
IT-afdeling har de lov til at have en!

--
Daniel Udsen
icq: 58469524