Re: [ITPOLITIK] Leverandøransvar

Erik Lange <sslug@sslug> writes:

> Men hvad er et produkt ?

Godt spørgsmål.

> hvis man udgiver et gratis open source program via ens hjemmeside, så
> kan folk der downloader det og selv installerer det, vel ikke komme og
> sagsøge en, hvis programmet fejler ?
>
> Man har jo ikke leveret et "produkt" til en kunde... eller har man ?

Lige meget. Hvis software er et produkt efter loven, så er man at
regne for producent om man 'ved at anbringe sit navn, mærke eller
andet kendetegn på produktet udgiver sig for at være dets producent.'

Jeg finder det sandsynligt at at en 'jeg skrev dette program' falder
ind under ovenstående (altså under antagelse at software er et produkt
i lovens definition)

> Det jeg mener er, at hvis nogen f.eks. beør mit firma om at installere
> en apache server på en af deres maskiner, er mit firma så ansvarlig
> for programfejl i Apache ?

Mon ikke du i dette tilfælde vil være at betragte som mellemhandler?

--
 Peter Makholm     |  Ladies and gentlemen, take my advice, pull down your
 sslug@sslug |                            pants and slide on the ice