Re: [ITPOLITIK] Can we sue Microsoft for spam-worms?

On Sun, Aug 24, 2003 at 07:04:16PM +0200, Peter Makholm wrote:
> Tag og læs den danske produktansvarslov og se om du har lyst til at
> udvikle open source-programmer i Danmark som erhverv. Der gælder
> nemlig samme slags regler om at du ikke kan fraskrive dig ansvr ud
> over en vis grænse.

Kan man fraskrive sig ansvaret hvis man ikke har udviklet et program i
erhvervsøjemed?

Hvis jeg f.eks. laver et program og sender ud under GPL som jeg
distribuerer fra min hjemmeside uden at tage betaling for det, kan jeg
så lovligt fraskrive mig ansvaret på det måde som GPL gør?
Hvis ikke er GPL jo reelt set ugyldig i danmark og så har alle danske
FOSS programmører virkelig store problemer..

--
Anders
PGPKey: http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x8BFECB41