Re: [ITPOLITIK] Unfair konkurrence ?

On Mon, 25 Aug 2003 10:06:08 +0200, Peter Maersk-Moller
<sslug@sslug> wrote:

>Hej
>
>Dette er ikke ret Linux-specifikt (så slet evt. denne mail), men nedenstående
>problematik har jo været behandlet her før.
>
>Ifølge denne her http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20358
>så sænker Microsoft sine priser i Thailand med optil 45-90% på udvalgte
>produkter for at kunne imødegå et statsligt initiativ, der går
>ud på at bringe computere ud til svagere grupper i samfundet.
>
>Det lyder jo meget godt al sammen, men her har jeg så et par spørgsmål.
>
>Da Thailand har lov til at sælge de fleste af sine produkter i EU, har
> [...]

Ændringen omkring global/regional consumption der blev indført i
ophavsretsloven sidste år, som en del af Infosoc, betyder, at
Microsoft vil skulle godkende at du importerer fra Thailand til DK -
gør de ikke det, så må du ikke...

Hvem det liiige er man beskytter her, og hvorfor, er en gåde for
mange...

Hilsen,
Erik L.