Re: [ITPOLITIK] Unfair konkurrence ?

On Mon, 25 Aug 2003 10:06:08 +0200
Peter Maersk-Moller <sslug@sslug> wrote:

> At salgskontoret  i Thailand så nok vil forsøge at
> begrænse trafikken er så en lokal Thailandsk sag.

Ja og det danske salgssystem ville sige ingen support, og måske
dit OS-key nummer ikke ville blive tilladt adgang til Microsoft
patches etc.etc.

> Hvis danske virksomheder på nogen måde begrænses i deres ret
> til at erhverve f.eks. software i f.eks. Thailand til priser,
> der er lavere end hvad de kan erhverves for herhjemme, så er
> der jo tale om unfair konkurrence i en ellers globaliseret
> verden, eller???

Jo, men der er metoder nok til at chikanere dig, hvis du prøver
noget i den retning.

Det er karakteristisk, at globalisering og frihandel ikke gælder
for den lille nystartede virksomhed eller den enkelte,
sparsommelige medborger. Ekspeditionsgebyrer, transport til
ikke-særligt-favorable priser, handelshindringer, exclusive
aftaler, prisaftaler og hemmelige rabatter.

 ... dette indlæg er ment som en eftertænksom kløen sig
i nakken.

  I parentes bemærket ville jeg som forhandler føle mig utryg
ved at sælge en Microsoft-XYZZY hvad enten den var importeret
eller ej (Discutio ad nauseam).

--
sslug@sslug -- Linux works for me. http://d-axel.dk/