Re: [ITPOLITIK]

Hej Anders

Steen Jensen wrote:
Peter Maersk-Moller skrev:
Hej Anders
sslug@sslug wrote:
 > Please see the attached file for details.
Nu har du fortalt os alle, at du inficeret af virus - pinligt.
Husk at denne virus går efter dine on-line bankdetaljer, så vi
må håbe du bruger Jyske Bank og ikke Nordea eller Danske Spank.
Det pinlige er vel, at PMM ikke har sat sig ind i, hvordan denne (og andre) vira egentlig fungerer: at såfremt man har sin mailadresse stående i et MS-adressebibliotek, risikerer man at stå som afsender.
Hvordan PMM kan vide, at det drejer sig om den virus, der går efter oplysninger om bank, kunne være interessant at vide! Og det kunne da være interessant at vide, om PMM har viden om, at Jyske Bank i denne forbindelse skulle være mere sikker end andre pengeinstitutter.

Når/hvis det forholder sig Peter og STeen skriver, så skal jeg straks undskylde over for Anders. Jeg beklager at jeg var for hurtig til tasterne og andre har da også brugt min emailadresse til at afsende virus.

Mht. til, hvad virus går efter, så er der skrevet en del om dette
i medierne de sidste dage, men nu kan man jo heller ikke stole på
alt, hvad der står - måske - og dog etc.

Mht. Jyske Bank og deres løsning i forhold til andres netbanker, så
vil jeg gerne skrive under på, at deres løsning "by design" er
væsentlig mere sikker end andres - specielt, når vi taler om
virus og hijacking af en PC. Selv om jeg får virus og selv
om der er et virusprogram, der stjæler nøgler og afkoder
tasteanslag (aflurer passwords), så kan man med Jyskenetbank
ikke bruge det til noget alene. Det kan man med mange
andres systemer. Nu vil jeg ikke reklamere for Jyskenetbank,
men jeg føler mig lidt mere sikker med deres løsning end
de andres løsninger.

Med venlig hilsen

--PMM