Re: [ITPOLITIK] kæmpebøde til MS for patent krænkelse

Steen Jensen wrote:

Det kunne måske være fornuftigere at påpege, at det vil medføre store ændringer, idet der ikke længere er mulighed for at anvende IE som en defactostandard-browser. Pludselig vil MS formentlig have to slags browsere.

Tjae...ud fra det dokument, så tror jeg faktisk det patent rammer alle browsere.

Det vil efter min opfattelse betyde, at samtlige udviklere har endnu mere gavn af at overholde standarderne og fastholde, at enhver hjemmeside kan læses af enhver browser, der overholder standarderne.
Kort sagt at det vil være nemmere for alle parter, hvis alle overholder standarderne.

Dette har ikke så meget med standarder at gøre. De skriver jo at patentet også rammer nogle af deres specifikationer, så selvom du følger standarden, så kan du sagtens være i problemer. Med andre ord, jeg tror ikke det kan bruges som en opfordring til at overholde standarderne.

Hvis jeg husker korrekt, så har Amazon også lige fået hvad der svarer til deres "one-click" patenter i USA, godkendt i EPO, så det nu også er gældende her. Amazon har jo vundet en retsag på det patent, så jeg ser det da ikke som usandsynligt at de ikke også kunne finde på at sagsøge firmaer i EU nu...

-- Joergen Ramskov Jabber ID: Pointwood[AT]jabber.shd.dk Mere info på http://jabber.dk/ og http://jabber.org/