Re: [ITPOLITIK] kæmpebøde til MS for patent krænkelse

Jørgen Ramskov skrev:

Steen Jensen wrote:

Det kunne måske være fornuftigere at påpege, at det vil medføre store ændringer, idet der ikke længere er mulighed for at anvende IE som en defactostandard-browser. Pludselig vil MS formentlig have to slags browsere.

Tjae...ud fra det dokument, så tror jeg faktisk det patent rammer alle browsere.

Tja, og hvad så. Mit synspunkt er jo netop, at nu kan vi påpege, at der sker ændring i forhold til den gældende defacto-standard, så når de nu alligevel skal ændre deres hjmmeside, så koster det IKKE noget at sørge for, at den overholder standarden.

Det vil efter min opfattelse betyde, at samtlige udviklere har endnu mere gavn af at overholde standarderne og fastholde, at enhver hjemmeside kan læses af enhver browser, der overholder standarderne.
Kort sagt at det vil være nemmere for alle parter, hvis alle overholder standarderne.

Dette har ikke så meget med standarder at gøre. De skriver jo at patentet også rammer nogle af deres specifikationer, så selvom du følger standarden, så kan du sagtens være i problemer. Med andre ord, jeg tror ikke det kan bruges som en opfordring til at overholde standarderne.

Tro gør man nede i kirken, men det kan netop bruges til at påpege, at hvis vi alle overholder standarderne, vil alle rettelser blive lettere. Og hvis alle hjemmesider overholder standarderne, vil det være lettere at hente support, at teste osv!
Lad os dog være positivt, konstruktive!

Hvis jeg husker korrekt, så har Amazon også lige fået hvad der svarer til deres "one-click" patenter i USA, godkendt i EPO, så det nu også er gældende her. Amazon har jo vundet en retsag på det patent, så jeg ser det da ikke som usandsynligt at de ikke også kunne finde på at sagsøge firmaer i EU nu...

Såvidt jeg erindrer, blev det netop fastslået, at Amazon IKKE har patent her i Danmark! Så det er ret meget usandsynligt, at de vil bruge penge på at sagsøge et eneste firma i Danmark og størstedelen af (EU) med mindre de har patent i det pågældende EU-land.

Med venlig hilsen

Steen