Re: [ITPOLITIK] kæmpebøde til MS for patent krænkelse

Steen Jensen wrote:

> Erik Lange skrev:

[SNIIIIIIP]

> Som jeg læser dit svar, har Amazon altså i dag ikke noget patent i
> Danmark.

Ikke endnu - men hvis det bliver vedtaget i EU at EPO's praksis er gældende
lov: Vupti - værs'go at betale til Amazon :-((

[MINI-SNIP]

> Hvordan det, når man har besluttet at udskyde afstemningen?

Sikkert en tastebøf fra Eriks side ...
Det vil blive praksis når/hvis direktivet bliver vedtaget (ja jeg er en
håbløs optimist *S*)

> [...]
> det danske Folketing i Danmark. Det er uansvarligt at påstå noget andet.
> Der kan så i Folketinget være vedtaget love, der indbefatter, at de
> regler Danmark har ratificeret også skal have juridisk gyldighed her i
> landet, og den danske regering træffer aftaler i EU som dog alle skal
> have gyldighed, hvis de ellers overholder Grundloven. Derfor sker der
> som regel også tilpasninger af dansk lovgivning, hvis vi i EU har
> vedtaget noget, der ikke er gældende dansk lov. Hvis altså det politiske
> flertal i dette land kan og vil acceptere det.

Nu er EU ikke en gavebod :-)
Det er ikke sådan at medlemslandene frit kan vælge fra lov-hylderne hvilke
direktiver de vil implementere i den danske lovgivning eller ej. Ellers
ville det være ligegyldigt at have EU direktiver!

I Danmark har vi allerede stemt ja til software patenter. Så når/hvis
direktivet vedtages, skal det implementeres i den danske lovgivning. Hvad
end vi kan li' det eller ej !

--
Gitte Wange
Email: sslug@sslug

Linux vs. Windows is a no-WIN situation.