Re: [ITPOLITIK] kæmpebøde til MS for patent krænkelse

On Fri, 29 Aug 2003 12:21:12 +0200, Gitte Wange <sslug@sslug>
wrote:

> [...]

<snip>

>Sikkert en tastebøf fra Eriks side ...
>Det vil blive praksis når/hvis direktivet bliver vedtaget (ja jeg er en
>håbløs optimist *S*)

Med "Super-one-click" patent mener jeg det gift-shop patent EPO har
udstedt til Amazon.com i EU, som er breddere end det berygtede
One-Click patent de har i USA.

http://swpat.ffii.org/#swnamaz030818

Ovenstående vil være gyldigt i EU (og dermed danmark) såfremt EU
vedtager det foreslåede direktiv.... om EU beslutter dette i næste uge
eller om en måned, gør ikke tingene bedre. Det giver os maksimalt mere
tid til at gøre opmærksom på problemet.

Men at afstemningen muligvis er udskudt, betyder ikke at faren er
drevet over - tværtimod.

Hilsen,
Erik L.