Re: [ITPOLITIK] kæmpebøde til MS for patent krænkelse

> Din henvisning til en interesseorganisations engelsksprogede
> informationssite giver jeg altså ikke så meget for. Der står blandt
> andet, at der skal stemmes 1. september, hvad der altså ikke skal.

afstemningen er ikke paa dagsorden for den foerste plenarugen, jag tror
det virker saa att den daermed automatisk er paa dagsorden for den andre
plenarugen som starter den 22 sept hvis jag ikke husker fejl

> Her i SSLUG blev der spurgt til, hvilket patentnummer og hvilke lande
> Amazon havde betalt patent for.  Svaret lød, at der ikke var søgt patent
>  i Danmark. Når jeg læser fra den kilde, du refererer til, står der
> noget  om, at hvis man søger patent hos EPO, skulle det gælde for
> samtlige  lande tilsluttet EPO.

Det gaeller for alle lande man oensker som er tilsluttet EPO. EPO laver
knippen af nationale patenter, det er dets opgave.

> At EPO skulle have tiltaget sig retten
> til at  bestemme, hvilke regler de danske domstole skal følge i
> patentsager.

De nationale folketingen har overgivit magt til EPO. Hur meget er uklart,
men danske jurister siger at dansk patentlov stiftes i Muenchen.

> Med hensyn til EPO bestemmer de naturligvis ikke i danske retssale og
> kan ikke ændre noget, der ikke er tiltrådt i Folketinget.

Nej, mange jurister siger at EPO staar over dansk ret.

//Erik