Re: [ITPOLITIK] Comon: Dansk firma får patent påharddisk-sletning

On Wed, 4 Aug 2004, Peter Makholm wrote:

> Nej, her bliver hele harddisken overskrevet 5 gange med tilfældige
> data.

Ja den viste metode minder om den SHE [1] anvender. Som jeg ser det
skal hver data-blok (512 bytes) tilfældigt overskrives fx fra 1 til 10
gange for at krænke patentet.

Om det er bedre end Peter Gutmann's metode skal jeg ikke kunne sige.

1] http://www.linux-kurser.dk/secure_harddisk_eraser.html

/hans
Hint of the day, http://www.w3.org/QA/Tips/iso-date
"Use international date format"