Re: [ITPOLITIK] München lägger LiMux på is

On Wed, 4 Aug 2004, Erik Josefsson wrote:

> Fra gnuheter:
>
> "Den tyska nyhetsportalen heise online meddelade nu på morgonen att
> Wihelm Hoegner, IT-ansvarig i staden München, igår kväll i en sändlista
> tillkännagav att projektet LiMux tillsvidare läggs på is. Den för i
> slutet av juli planerade budgivningen på standardklienten (LiMux Base
> Client) kommer till en början inte att bli av."

http://www.heise.de/newsticker/meldung/49759
http://comon.dk/index.php/news/show/id=18637

Jeg syntes det med patenter er mere interessant:

Linux-projektet ? som har fået bystyret til at trække i nødbremsen. En
analyse, som De Grønne har fremlagt, viser at basisklienten »LiMux
Base Client« krænker mere end 50 europæiske software-patenter.<<

Lignende artikel
http://www.expatica.com/source/site_article.asp?subchannel_id=52&story_id=10278

Husk, der findes p.t. ingen patenter i EU der er udstedt på et lovligt
grundlag. EPO's softwarepatentpraksis er der ikke lovhjemmel for, og
det har der aldrig været.

/hans
Hint of the day, http://www.w3.org/QA/Tips/iso-date
"Use international date format"