Re: [ITPOLITIK] Grundnotat om logs for offentlige kommunikationsnet

On Thu, 5 Aug 2004, Carsten Svaneborg wrote:

> Var der ikke en lignende sag fornyeligt, hvor en mappe
> forhenværende tilhørende politiet med rocker relevante
> informationer blev fundet i en hæk et sted i Holbæk?

Jo, men det var jo et fysisk medie (en mappe).

Der var en anden sag for ikke så længe siden hvor en politibetjent
fandt fortrolige oplysninger om personer (vidner?), og videregav disse
til rockerrelaterede personer. Han blev fængslet. Alle ansatte i
politiet kunne således få adgang til oplysninger de slet ikke skal
have. Det ser jeg som et af de større problemer.

I Sverige er det nok værre. Her er politiet mere end villige til at
give alle oplysninger til pressen. Specielt omkring Anna Lindh var der
læk fra mange politifolk.

/hans
Hint of the day, http://www.w3.org/QA/Tips/iso-date
"Use international date format"