Re: [ITPOLITIK] Ministersvar ang. streaming-problematik

Mark Gjøl skrev:

> Der står så i WMP's licens at det kræver at man har en windows-licens.
> Dvs. det kræver at man køber windows. Ikke acceptabelt, prøv igen.

Nu blev jeg så nødt til at prøve.

Jeg gik til http://www.microsoft.com/, trykkede på
"Windows Media Player 9 Series for previous versions of Windows"
undlod at registrere mig og downloadede filen.
Så kørte jeg "cabextract MPSetup.exe" og så havde jeg en masse DLL'er.
Bl.a. WMVDMOD.DLL som distribueres med Mplayer og også er nævnt i Lindows
dokumentet. Jeg så ikke wmv9dmod.dll, men den er nok i en anden download.

Det binder mig ikke til nogen licens (så længe jeg ikke distruerer det
videre). Microsoft har offentliggjort filen på deres hjemmeside og så må
jeg bruge den som jeg vil på en hvilketsomhelst OS.

Jeg så heller ikke nogen EULA, men den ville alligevel være ugyldig.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug