Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

Andreas Bach Aaen <sslug@sslug> writes:

> Kan det virkeligt være rimeligt at så store mængder dansk indhold kun er
> tilgængeligt hvis man køber et bestemt amerikansk produkt?

Kender du et alternativ, der sikre kunstnernes ophavsret?

> Hvad skal der til for at stoppe dette vanvid?

Et alternativ til den DRM der er i WinWhatever.

Så kan man pive med at det er en teknisk løsning på et juridisk
problem, men jeg låser også min cykel når jeg stiller den ude i byen
selvom det er forbudt at stjæle cykler.

Man kan også pive om DRM's juridiske status, men det ændre heller ikke
på at DRM er lige så almindelig fornuft som cykellåsen og at der ikke
er noget bedre åbent alternativ til MS-DRM.

--
 Peter Makholm     |               Vi smider blade allesammen - hele tiden
 sslug@sslug |                      som et konstant spirende efterår