Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

> Kender du et alternativ, der sikre kunstnernes ophavsret?

> Et alternativ til den DRM der er i WinWhatever.
>

> Så kan man pive med at det er en teknisk løsning på et juridisk
> problem, men jeg låser også min cykel når jeg stiller den ude i byen
> selvom det er forbudt at stjæle cykler.
>
> Man kan også pive om DRM's juridiske status, men det ændre heller ikke
> på at DRM er lige så almindelig fornuft som cykellåsen og at der ikke
> er noget bedre åbent alternativ til MS-DRM.

Det at sammenligne de to ting (at andre tager din cykel, og nogle "bryder"
ophavsretten) er ikke en sammenlignende man kan få noget fornuftigt ud af.

Dette er forklaret meget godt andre steder. Det bedste jeg har læst er fra
kunstnerens egen mund:

http://www.craphound.com/msftdrm.txt

// Kim Pedersen
  -- Freedom Matters!