Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

Kim Pedersen <sslug@sslug> writes:

> det offentlige. Hvis der ikke findes en åben løsning alle kan bruge,
> mener jeg at man bør tage et skridt tilbage og overveje om DRM virkelig
> er vejen frem, bare fordi der ikke er andre udbydere af DRM.

Altså laveste fællesnævner?

(Nej, jeg lægger det ikke i munden på dig, jeg spørger)

I mange andre sammenhænge giver den grundholdning absurde resultater.
Overvej følgende scenarier:

 - Hvis ikke alle kan lære andengradsligninger skal der ikke
   undervises i det i folkeskolen

 - Hvis ikke alle er interesseret i et emne skal DR ikke lave
   udsendelser om det

 - Hvis vi ikke kan helbrede alle for en bestemt kræftform skal vi
   ikke helbrede nogen

 - Hvis ikke alle bliver ramt af en afgift bør den afskaffes.

(Så kan man overveje hvor mange af ovenstående er taget ud af
virkeligheden, men det er vist off-topic her)

Jeg siger ikke at du ikke har et validt sysnpunkt - jeg siger bare at
tilsvarende synspunkter umidelbart lyder absurde i mine øre. Der skal
derfor noget argumentation til.

> (My two euro-cents worth).

Jeg er ikke så nærrig, jeg giver gerne for en klingende dansk 25-øre
meninger.

--
 Peter Makholm     |              I have no caps-lock but I must scream...
 sslug@sslug |                                               -- Greg