Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoftmonopolet

On Fri, 2004-08-27 at 11:45, Peter Makholm wrote:
> Betoning er alt og betoning er intet. Nu siger du bare på en positiv
> måde at hvie vi ikke kan gøre alle lykkelige så må vi ikke gøre nogen
> lykkelige.

Nej, alle har ret til at være lykkelige, bare det ikke går ud over andre
(hvilket _jeg_ mener DRM gør).

> Det er vejen til dårlige kompromisser at vi hellere vil gøre alle lige
> utilfredse end at gøre forskel på folk. Det er den værste form for
> jantelovsmentalitet[0][1][2][...][n].

Er 100% enig. Men jeg mener ikke at dette er argumentation for at bruge
DRM, og slet ikke en lukket monopol-betonet version.

> Du ser den forkerte vej. Problemet er ikke at undervise i noget som
> ikke alle kan lære, problemet er faktisk at vi ikke gør det i
> lighedens navn. Dermed kommer vi alle på laveste niveau, istedet for
> at udnytte de dygtiges evner.

Igen er vi i grunden meget enige. Jeg vil bare ikke være med til at
_kun_ fremme de dygtige. Vi har altid været gode til at give de dygtige
alle de muligheder de har brug for, uden at miste andre i svinget.

> Men jeg mener ikke at DRM er nødvendigvis er ondt.

Her er vi uenige. Jeg mener at alle de inkarnationer af DRM jeg har hørt
om indtil videre er hvis ikke onde, så dårlige for samfundet.

> 3) diskussion om gradbøjninger og variationer af janteloven er nok
>    off-topic.
Ja, men jeg bor desværre nøjagtig på dets Ground-Zero, så det er svært
at lade være :)

> n+1) Hermed ikke sagt at Krøniken er lavkavalitetsfjernsyn. Det vil
>      jeg slet ikke udtrykke nogen holdning til.

Det vil jeg heller ikke :)

Tak for diskussionen

Med Venlig Hilsen

// Kim Pedersen