Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

Erik Josefsson <sslug@sslug> writes:

> Er det ikke det han Gøtze skriver i telestyrlesens rapport?

En konkret rapport du tænker på?

John Gøtze og OIO's IT-Arkitekturgruppe lader til at arbejde meget med
intentionerne om at støtte åbne standarder, men acceptere lukkede de
facto-standarder.

Det er også absolut min position, men er det SSLUG's?

> Men hvad som ikke er klart er hvordan telestyrelsen definierer "åbent"?

Og ud over et spørgsmål om hvad 'åbent' betyder, så er der også et
brugbarhedskriterium der sætter nogle grænser for hvornår en åben
standard er et reelt alternativ.

Hvis målgruppen er den almindelige borger kræver det en hel del mere
modenhed af implementationerne end vi tekniknørder kræver.

Så kan man spørge om et one-click install plug-in til
WinWhateverPlayer er godt nok? Er det ikke netop det som
sikkerhedstyperne af os skriger højt over?

Det er ikke let...

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 sslug@sslug |                Tanenbaum had convinced Linus that his