Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

On Fri, 27 Aug 2004 13:32:07 +0200, Peter Makholm wrote:

> John Gøtze og OIO's IT-Arkitekturgruppe lader til at arbejde meget med
> intentionerne om at støtte åbne standarder, men acceptere lukkede de
> facto-standarder.

Jeg er kritisk over for let-at-sige udtalelser om at støtte dette og
hint: Jeg har set, hvorledes det kan bruges som et bureaukratisk
sovepude-trick til at afvise kritik. Med andre ord mener jeg, at man, når
man læser den slags tekst, på præprocessere sin læsning, således at
ingen udtryk om godt intentioner ryger igennem, men kun konkrete
initiativer.

Med andre ord synes jeg, at det er spændende at læse om BBC's
intiativer, men ingen danske indholdsleverandører har udmeldt andet end
tom snak.

> Så kan man spørge om et one-click install plug-in til
> WinWhateverPlayer er godt nok? Er det ikke netop det som
> sikkerhedstyperne af os skriger højt over?

DRM og open source synes umiddelbart at være modstridende, så hvis man
virkelig vil have DRM-"beskyttelse", må et system som det, du nævner,
vel være vejen frem.