Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoftmonopolet

On Fri, 2004-08-27 at 13:14, Peter Makholm wrote:

> Det er jeg så helt uforstående over for. Jeg kan ikke se at *jeg*
> mister noget ved at min nabo har lettere adgang til Kim Larsens
> samlede værker end jeg har.

Musikselskaberne (ikke at forveksle dette med kunstnerne) bliver
lykkelige ved brug af DRM. Jeg bliver derimod ulykkelig da jeg ikke kan
bruge mit digitale musik som jeg ønsker (fx. brænd maks. 7 gange
(ITMS)).

> (Ud over hvis han spiller så højt at jeg også skal høre på det)
> Men egentligt er den ikke længere end at spørgsmål for og imod DRM
> (som ide) ligger uden for hvad SSLUG bør lobbye om.
Korrekt.

> Spørgsmålet er så
> om vi kan være enige om noget om 'monopolet MS-DRM'?

Håber at der er andre der har nogle meninger på dette område.

Med Venlig Hilsen

// Kim Pedersen
  -- Freedom Matters!