Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoftmonopolet

On Fri, 27 Aug 2004 16:23:52 +0800
pelle wrote:

> Måske bevæger jeg mig på kanten af én sigtelse fra APG. Men er
> der nogen der ved om findes tools til at åbne WMA-formatet, så
> det kan spilles på mplayer eller lignende ?  Sådan lidt à la
> dvd-jon

Jeg har set (men ikke installeret) et kernemodul, der ligesom
tcpdump tapper data fra et interface, in casu sound eller snd.

Jeg forstår det sådan at man tapper de data, der sendes ud
til lydkort/chip og så kan man jo gøre med dem hvad man vil.
Derfor undrer jeg mig også meget over det biblioteksudspil,
som gav anledning til denne tråd.

BBC's politik går ud på, at det, som laves til offentlig service
skal forblive offentligt, så det jeg har forstået er, at deres
projekt ikke kommer til at lide af "sikkerhedsproblemer", fordi
man under ansvar kan bruge deres ting til egne formål.

Men det er nu nok kun tale/dokumentar programmer. Når det
drejer sig om musik kunne jeg godt forestille mig at BBC
er nødt til at hælde hovedet mod en beskyttelsesløsning, og
som Troels Arvin siger, så er det ret umuligt (også med
MSWindows tror jeg).

Derfor lurer det, som Erik Lange og andre kalder Fritz-chippen
forude, altså udstyr, som er programmeret til at spørge om lov
til at hente/afspille streams.

Jeg kan ikke se andre løsninger/metoder.

Ellers er det sådan noget med slet ikke at distribuere "content"
via digitale kanaler.

Hvordan har kunsterne det med denne her 1 kr. pr. uge et værk er
udlånt?