Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

On Friday 27 August 2004 13:14, Peter Makholm wrote:
> Det er jeg så helt uforstående over for. Jeg kan ikke se at *jeg*
> mister noget ved at min nabo har lettere adgang til Kim Larsens
> samlede værker end jeg har.

Bortset fra at det a) er dine skattekroner der bliver brugt til b) at styrke
et monopol som c) EU har dømt ikke særligt ønskværdigt/ulovligt.

Personligt har jeg et problem med at betale til at styrke monopoler som tilmed
handler ulovligt/uetisk. Og at jeg så tilmed "udelukkes" fra at høste frugten
af mine udgifter gør mig ikke mindre glad.

Er der iøvrigt nogen der har nogen idé om hvor åben/crossplatform fx Helix DRM
er?

Og kunne Apples DRM/iTunes ikke have været et lige så godt alternativ til MS
DRM?

Bjarne