Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoftmonopolet

On Fri, 27 Aug 2004 18:10:25 +0200
Bjarne wrote:

> Er der iøvrigt nogen der har nogen idé om hvor
> åben/crossplatform fx Helix DRM er?

Kort: Det fungerer så godt som sådan noget kan fungere.

> Og kunne Apples DRM/iTunes ikke have været et lige så godt
> alternativ til MS DRM?

Jo.

Lidt uddybning:

Her er et klip fra https://devicedrm.helixcommunity.org/

Det fortæller, at verden flytter sig fra PC'en videre (jeg ville
nu sige tilbageskridt.) Net/ikke-net devices til audio/video
bliver mere udbredte (så er vi ovre på noget hardware, som de
jo med nogen ret siger, at de kan styre "Copyright" på).

SÅ det handler altså om at få folk ind i vanen med at lytte musik
som noget "content" på sine maskiner, og så skal man købe billet
eller kopi af "content" efter en eller anden
kopi-anvendelses-regel.

Denne regel sørger din walk-man for bliver overholdt. Når filen er
mere en 7 dage gammel (eller hvad det nu kan være) så vil den ikke
spille den mere. Hvis du som programmør finder en måde at spille
den på alligevel, så er du under strafansvar.

Overview
The evolution of digital media is moving quickly beyond the PC.
Consumers throughout the world are moving to take their music with
them wherever they go. As connected and non-connected audio and
video devices become more prevalent, it becomes critical to enable
new business models that take advantage of consumer demand.
Content rights holders are quickly seeking proven, reliable
methods to deliver their content securely beyond the PC.

To secure the media content that is on consumer devices, Helix DRM
for Devices enables consumer electronic device manufacturers to
include DRM on their consumer devices and to keep content secure
beyond the PC. The flexibility of Helix DRM enables content rights
holders to determine the rules that govern the delivery of content
to devices. Helix DRM for Devices provides a proven end-to-end DRM
solution with devices that will meet the needs of the consumer as
well as the content owner.