Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

On Fri, 27 Aug 2004 14:02:23 +0200, Troels Arvin <sslug@sslug>
wrote:

>DRM og open source synes umiddelbart at være modstridende, så hvis man
>virkelig vil have DRM-"beskyttelse", må et system som det, du nævner,
>vel være vejen frem.

Definer "beskyttelse" ?

Hvis du mener et system der gør at brugerne kun kan det
rettighedshaverne har givet licens til, så er der kun en vej, og den
hedder TCPA kombineret med en lov der gør ikke-TCPA udstyr ulovligt.

Det har været min holdning siden Newsbooster-sagen, hvor mange har
hævdet at aviserne jo "bare" kunne sikre deres webarkiver - men det er
altså ikke så simpelt...

Med venlig hilsen,
Erik Lange
--