Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

On Sun, 29 Aug 2004 10:39:12 +0200, Kim Pedersen <sslug@sslug>
wrote:

>Det gør jeg nu. Min holdning er stadig at det er en god måde at gøre
>noget skidt på.

Hvad er det, der er skidt ?

Da Newsbooster blev dømt til at holde op med at sælge links til
avisernes artikler, var der mange der sagde, at aviserne bare kunne
beskytte sig med en robots.txt-fil. Jeg er enig i at man kan bruge
teknikken på denne måde, men ikke enig i, at sådan brug skal være
afgørende for om man kan håndhæve ens copyright.

Er det skidt at gøre besøgende opmærksom på hvilke rettigheder man har
til udgivet materiale ?

Hvad er dit alternativ ?

Vi har tidligere diskuteret problematikken her på listen, f.eks. her:
http://www.sslug.dk/emailarkiv/itpolitik/2002_08/msg00589.html

Mener du også udgiver har en form for selvrisiko ved at udgive ting på
internettet ?

Med venlig hilsen,
Erik Lange