Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

On Sun, 29 Aug 2004 11:00:45 +0200, Kim Pedersen <sslug@sslug>
wrote:

>DRM.

Definer DRM ? ;-)

>Jeg mener jeg har svaret fyldestgørende på DRM situationen under tråden
>du oprettede dertil.

Jeg har set dit svar og svaret - jeg mener du er gået i den fælde der
hedder, at DRM er per definition noget negativt der vil fratage dig
dine friheder. Det er for mig kun en delmængde af DRM der fungerer
sådan. Ja, det er den form der er den fremherskende p.t., men det
udelukker ikke at der findes andre former.

Hvis du ikke vil acceptere nogle former for administration af
rettigheder digitalt, hvordan foreslår du så at rettighedshaverne
administrerer og håndhæver deres rettigheder ?

De må vel som minimum ha' lov at hævde at de har den - f.eks. ved at
beskrive det i ODRL... ellers er du for mig at se på vej ud af et
spor, der fører til at indhold udgivet digitalt automatisk bliver
public domæne ved udgivelse. Og det er ellers ikke sådan jeg opfatter
det du skriver.

Med venlig hilsen,
Erik Lange