Re: [ITPOLITIK] Hvad er DRM ?

On Sun, 2004-08-29 at 12:07, Erik Lange wrote:

> Er det en anden Kim Pedersen der har skrevet dette indlæg:
>
> http://www.sslug.dk/emailarkiv/itpolitik/2002_08/msg00526.html
>
> Eller har du siden skiftet mening ?

Jeg har ikke skiftet mening. Ovenstående drejer sig om offentliggørelse
af information på et medie som altid har været åben. Derfor mener jeg at
de burde deltage på lige vilkår.

Desuden er det enhver rettighedsholders valg at lægge sit information ud
på nettet (web) eller ej. De skal bare bruge lovgivningen til at
"opkræve" deres rettigheder, ikke teknik.

Vi kan være uenige om hvad dommen så bliver men det er et andet
spørgsmål.

Hvis jeg har ændret mening på noget sted, så er det hvad
rettighedsholdere er villige til at gøre med teknologi. Ikke bare til at
få deres rettigheder overholdt, men til at indføre restriktioner overfor
brugeren.

Jeg håber alle i denne diskussion har fået mulighed for at få læst
http://www.craphound.com/msftdrm.txt

Med Venlig Hilsen

--

// Kim Pedersen