Re: [ITPOLITIK] Re: Kulturministeriet om ophavsret

On Sun, 2004-08-29 at 17:32, Jesper Laisen wrote:

> Hvis du fx er medlem af KODA, kan du ikke overdrage dine rettigheder til et selskab. Et forlag kan få en procentdel af indtægten fra et værk, men værket kan ikke overdrages. Det er mig bekendt også sådan for de andre rettighedsforvaltere.
>
> Derfor er en ophavsmand i langt de fleste tilfælde også rettighedshaver.

> Altså en lige så ensidig version med modsat fortegn?
Ja og nej. Hvorfor ikke have en folder der viser hvordan ophavsretten
også kan udnyttes? og at 50/70 år (ud over levetiden på forfatteren) er
for lang tid i mange tilfælde.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det var for nogle kritikpunkter
DFD kom med til denne folder?

--

// Kim Pedersen
  -- Freedom Matters!