Re: [ITPOLITIK] Offentlig støtte til Microsoft monopolet

Erik Lange wrote:

(en række opbyggelige forklaringer)

> Betyder det, at det er lovligt at omgå DRM-beskyttet musik downloadet
> fra bibliotekerne, for at kunne lytte til det på ens Linux-PC ?

(klip)

> Disse spørgsmål kunne det være interessant at få svar på. Måske skulle
> man stille dem i et åbent brev til kultur-udvalget ?

Super. Her er vi ved at være fremme ved kernen. Jeg er sur over, at som
forbruger kun kan låne musik på biblioteket hvis jeg har en Microsoft
Windows PC. Da der findes flere andre konkurerende operativsystemer til
PC'ere, så svarer dette til at man kun ville kunne se TV på Sony fjernsyn
og ikke på alle de andre fabrikaters fjernsyn.

Det burde kunne koges ned til et kort og præcist spørgsmål til rette
minister.

Mvh