Re: [ITPOLITIK] Hvad er DRM ?

Kim Pedersen <sslug@sslug> writes:

> Der er ingen, så vidt jeg har lagt mærke til, der vil afskaffe selve
> rettighederne som kunstnerne har.

Jeg vil gerne, men det er irrelevant i denne sammenhæng.

> Det jeg har givet udtryk for er at vi ikke vil have disse håndhævet
> via teknologi, men igennem lovgivning, som det altid er blevet
> gjort.

Det er mig sådan ca. lige vederstykkeligt.

Men der burde kunne dannes en SSLUG koncensus om at *hvis* DRM skal
inføres, skal det være i form af en åben teknologi der ikke
ekskluderer fri software.  Altså ODRL i stedet for MS-DRM.

Det er næppe realistisk at skaffe en SSLUG koncensus angående DRM
generelt.