Re: [WWW_ADMIN] Redhat 6.2 indeholder ikke dansk-installation ;..(

On Mon, 3 Apr 2000, root wrote:

> Hvis I har proevet at installere redhat 6.2 har I nok lagt maerke til at
> den maerkvaerdigvis ikke understoetter dansk i installationen. Dette er
> isaer til aergelse for os som har brugt lang tid paa at oversaette den.
>
> En loesning paa dette kunne vaere:
>
> o At tage fat i RedHat-gutterne, som maa have lavet en fejl.
>
> o At lave en dansk RedHat-distribution. Eksempelvis en Red Hat Linux 6.2 -
>   SSLUG edition, eller noget lignende.
>
> Da redhat 6.2 er ude, hjaelper det nok ikke meget at tage fat i dem. I al
> fald ikke for redhat 6.2 distributionen. Vi kan ikke regne med at de laver
> [...]

Det kan du da ikke mene.

Det rigtige må da klart være at tage fat i Red Hat.
For det første for at undgå, at skulle holde en speciel dansk distribution
vedlige. Med deraf følgende ting såsom diskplads, båndbredde (nå ja, det
skal jo med) og besvarelse af en masse mystiske mails fra folk der ikke
forstår hvad der er lavet. Jeg er ret sikker på at Red Hat afskriver sig
ethvert ansvar, i det øjeblik nogen begynder at pille ved distributionen.

Lad endelig nogen andre om det. Og Red Hat bør, alt andet lige, være dem,
der er bedst til det.
Hvis ikke jeg husker galt, så opdaterer Red Hat deres ISO'er med jævne
mellemrum.

For det andet bør Red Hat gøres opmærksom på at de har klokket i det. De
fordømte (undskyld udtrykket) amerikanere trænger til at lære, at der er
andet og andre i verden end dem selv.

/kristian

--
Kristian Vilmann - sslug@sslug - http://www.sslug.dk/