Re: [WWW_ADMIN] Redhat 6.2 indeholder ikke dansk-installation ;..((fwd)

> Hvis I har prøvet at installere redhat 6.2 har I nok lagt mærke til at
> den mærkværdigvis ikke understøtter dansk i installationen. Dette er
> især til ærgelse for os som har brugt lang tid på at oversætte den.

Har Redhat ikke snart udspillet sin rolle som vigtig distribution?

RH6.1 var lidt af en skuffelse og 6.2 er nærmest katastrofal.
Jeg har ikke stødt på en distro med så mange problemer.
Hvis man opgraderer fra 6.1 kan man blandt andet opleve følgende:
fejl i den grafiske login manager.
fejl i xterm.
ja selv fejl i vi.

Hvis der var tale om en betaversion kunne man måske tilgive det, men
i en endelig version er det sgu for dårligt. Nu det med det danske
oveni. Jeg tror det er på tide at skifte. Jeg har haft stor
fornøjelse af mandrake, og suse har jeg også hørt godt om.

min anbefaling er altså

> En løsning på dette kunne vaere:

o at skifte fra RedHat

> o At tage fat i RedHat-gutterne, som må have lavet en fejl.
>
> o At lave en dansk RedHat-distribution. Eksempelvis en Red Hat Linux 6.2 -
>   SSLUG edition, eller noget lignende.
>
> Da redhat 6.2 er ude, hjaelper det nok ikke meget at tage fat i dem. I al
> fald ikke for redhat 6.2 distributionen. Vi kan ikke regne med at de laver
> en ny iso-fil, eller anaconda-rpm.
>
> Derfor synes det andet valg som det mest foretrukkende. Men da jeg ikke
> har meget styr på hvordan man laver en distribution, kunne jeg godt
> taenke mig at få lidt hjælp. Saa alle som har lyst til at yde hjælp,
> [...]

Det er ikke besværet værd at lave en ny version. Der er så mange
andre distros der ikke er så
nu-er-jeg-på-børsen-og-derfor-bør-jeg-opføre-mig-ligesom-andre-softwarefirmaer-der-har-tjent-mange-penge-ved-at-skide-på-deres-kunder

Det var mine 25 øre,

Sune