Re: [LOCALE] pospell - stavekontrol af po-filer

On Sun, Apr 09, 2000 at 10:23:04AM +0200, Byrial Jensen wrote:
> Det kan være praktisk at bruge ispell eller andre stavekontrol-
> programmer på .po-filer for at tage de første fejl før en mere
> grundig gennemgang.
>
> Der er dog det problem at der foruden de oversatte tekster også er
> de originale engelske tekster og kommentarlinjer som ispell vil
> reagere på.
>
> Derfor har jeg netop lavet programmet pospell som kan isolere de
> oversatte tekster fra en .po-fil og aflevere dem til ispell eller
> andre programmer, og bagefter kopiere de rettede tekster tilbage i
> den originale .po-fil.

> [...]

dødflot!

Lige et par kommentarer:

Du kunne måske give et eksempel på hvordan det bruges sammen med
ispell i en national version.

Der er ikke noget der hedder ANSI C, det hedder ISO C om noget.

Måske kunne du integere det med et oversættelseprogram,
eller det er det måske allerede? I så fald kunne du også
nævne det som eksempel og måske give et eksempel på dette også.

Venlig hilsen
keld