Re: [LOCALE] referat af HSDG møde 2

Sune:

> Ispell virker bedst med -C tilvalget:
>
>            -C Consider run-together words as legal compounds.

Det vil jeg lige putte ind i mine ispell-aliaser.

> Da den ellers kløjes i de sammensatte ord (særligt irriterende er
> ispells store lyst til at indsætte bindestreger), er dette et problem
> som kan løses med bedre affixer?

Det ved jeg ikke.

> Den fanger en del navne med småt mens andre slipper igennem (sune->Sune
> men kenneth->kenneth), er dette et problem med ordlisten?

Det er et problem med ordlisten. Der er stadig en del
egennavne der (også) står med lille forbogstav i ordlisten.

> Endelig er der vist et problem med forkortelser med (og uden) punktummer:
> den godtager enhver forkortelse sammensat af enkeltbogstaver (j.w.e.f.h)
> da disse altid bliver godkendt og punktum er orddeler. Dette er nok lidt
> sværere at gøre noget ved (men man kunne overveje at droppe punktum som
> orddeler og lade alle ord kunne ende med ".")

Det er lidt af et "hack", men det er desværre nok nødvendigt
med den nuværende udgave af ispell.

Der skal lige rettes lidt i "dansk.aff" og så skal jeg sætte
et par kald til sed ind i det program der genererer den
daglige distribution.

Hvem har lyst til at rette i affixfilen?

Jacob
--
"Any, sufficiently complicated, experiment is indistinguishable from magic."